VO

De collectieve aanpak voor het benoemen van een holistisch welzijnscentrum

Project description

Hoe vind je een naam die memorabel is, betekenis heeft en alle betrokkenen verenigt?
Dat was de uitdaging van het project dat nu Hoona heet. Soms heb je een externe blik nodig, terwijl je trouw blijft aan de visie van de projectleiders. Het team van Olivia werd ondersteund door de expertise van SIGN, een actrice en enkele copywriters, een perfect voorbeeld van de kracht van de open-innovatie-aanpak van VO Lab.

Vier uur lang onderzochten we diepgaand de klank, het ritme en de emoties die een naam kan oproepen, om zo een sterke en levendige identiteit te creëren. De participatieve methode veranderde het zoeken naar een naam in een echte collectieve verkenning van de waarden en ambities van het project.

Result

Een naam wordt veel meer dan zomaar een woord: het wordt de eerste levende ambassadeur van het merk. Hoona werd geboren uit deze collectieve intelligentie en draagt de rijkdom van de uitwisselingen en de gedeelde visie van het holistisch welzijnscentrum in zich.

Agencies
VO Lab, SIGN
Expertises
4 Uur intensieve workshop
1 Naam samen gecreëerd en collectief gevalideerd