VO

Een strategie in kaart brengen via inzichten van stakeholders

Project description

Hoe kunnen we diverse interviews met stakeholders benutten om de meest impactvolle risico’s en kansen voor uw duurzaamheidsstrategie te identificeren?

Ter voorbereiding op de EMAS-certificering werden 16 diepgaande interviews gehouden met klanten en leveranciers, geselecteerd om de diversiteit van VO’s agentschappen, sectoren en niveaus van duurzaamheid engagement te vertegenwoordigen. Doel: hun MVO-uitdagingen en verwachtingen beter begrijpen, los van commerciële uitwisselingen, om relaties te versterken en de SWOT-analyse van het Lab te baseren op reële inzichten.

De participatieve methode transformeerde deze interviews in gezamenlijke interne en externe SWOT-review sessies, gevolgd door prioriteringsoefeningen om risico’s en kansen met hoge impact voor VO te identificeren.

Result

Een verrijkt inzicht in de verwachtingen van stakeholders en MVO-uitdagingen, vastgelegd in een collaboratieve SWOT-analyse. Relaties met klanten en leveranciers werden versterkt door authentiek, niet-commercieel engagement. Het MVO-team beschikt nu over bruikbare inzichten, gedocumenteerd in een gedetailleerd rapport voor strategische ontwikkeling.

Agencies
VO Lab
Expertises
16 Kwalitatieve stakeholderinterviews
1 Volledig MVO-inzichtenrapport opgeleverd