All blogposts

De kikker waagt de sprong! by Audrey

22 mei 2019
Lab Frosch

Na een testfase van een jaar lanceert VO LAB in samenwerking met ons conversational marketing agentschap, Voice, een intern project. Er staan twee evenementen op stapel, die het resultaat zijn van de ideeën uit twee collectieve brainstormingsessies van VO LAB.

In augustus 2018 vroeg Voice twee LAB-sessies aan voor hun klant FROSCH

Even vermelden dat FROSCH een merk is van ecologische schoonmaak- en onderhoudsproducten. Het merk ontwikkelt verpakkingen in gerecycleerd plastic en wil de boventoon blijven voeren in de sector.

Het eerste LAB had tot doel de offerteaanvraag te winnen door de hoofdthema’s, de doelgroep en de sterke elementen van de merkpositionering te bepalen.

Dankzij een LAB-sessie voorafgaand aan de respons op de offerteaanvraag slaagde Voice erin om zich als een ernstig en doorslaggevend agentschap te positioneren. Voice kon aantonen dat haar ideeën niet uit de lucht waren gegrepen, maar dat deskundige en externe inzichten werden gegenereerd. Voice biedt het merk daarmee een betekenisvolle meerwaarde.

De tweede sessie vond plaats nadat de aanbesteding werd toegekend. Deze keer werden de ideeën verfijnd op basis van de opmerkingen van de klant. De sessie leidde ook tot ideeën voor de activatie op het terrein en de positionering van het merk tegenover de pers.

1 jaar later ...

Op 25 april 2019 organiseerde Voice een persevenement om journalisten en bloggers informatie te geven over en hen te sensibiliseren voor de ecologische werking van Frosch en de zichtbaarheid van het merk, vooral dankzij de herkenbare kikker.

Nadat de CEO van Frosch België het merk introduceerde, zette Voice het gamma producten op basis van aloë vera in de kijker met bijzondere aandacht voor de vele kwaliteiten van deze plant. Voldoende om de journalisten en influencers te overtuigen van de troeven van het merk.

In september 2019 wordt een ‘bivak-evenement’ georganiseerd in Docks te Brussel. Het evenement wil vooral de positieve initiatieven voor de recyclage van plastic rond twee begrippen onder de aandacht brengen: verzamelen en reizen. Experten op het vlak van recyclage van plastic zullen eveneens op het evenement aanwezig zijn.

Deze beide acties, georganiseerd door Voice, zijn een mooi voorbeeld van de doeltreffendheid van het LAB. Ze gaven Voice de mogelijkheid om aan creatieve geloofwaardigheid te winnen en het Bivak-concept te ontwikkelen. We hopen dat deze mooie mix van ideeën van FROSCH een winnaar in de huishoudsector zal maken!