All blogposts

I want to ride my bicycle by Véra

11 september 2019
Grand départ1
Grand départ2
Grand départ3
Grand départ4

Wie zou het zich niet herinneren? Met de start van de Ronde van Frankrijk 2019 zorgde Brussel deze zomer voor drie onvergetelijke dagen. In cijfers: meer dan 170 wielrenners en 1 miljoen toeschouwers in de straten van onze hoofdstad. Voor dit bijzondere evenement vertrouwde Brussel-Mobiliteit de opdracht voor een transmediale campagne toe aan VO Citizen.

De doelstelling was niet min: het publiek tijdens het weekend van de ‘Grand Départ’ informeren over en sensibiliseren voor de verschillende transportmogelijkheden via een transmediale campagne. VO Citizen ontwikkelde het project en lanceerde een creatieve, geslaagde internationale communicatiecampagne in België en de aangrenzende landen. Voice stak dan weer de handen uit de mouwen op het vlak van public relations en voor het digitale luik.

250.000 bezoekers

De off- en online affichecampagne, radio- en tv-spots en activering in de Brusselse straten bleken een succes en zetten het publiek ertoe aan om andere vervoermiddelen dan de auto te nemen en aldus de stad niet nodeloos te belasten. Om de zichtbaarheid van de campagne te verzekeren werden de doelgroepen en hun gewoonten nauwkeurig onder de loep genomen. Zo werden 19 segmenten geïdentificeerd en telkens op specifieke manier benaderd. Tijdens het hele weekend kon het publiek met al hun vragen over de Ronde terecht bij een callcenter en een online dispatchingdienst.

238.000 unieke bezoekers op de website in 15 dagen

Voor de gelegenheid werd een complete website gelanceerd met alle informatie over de ‘Grand Départ’.

29 % van de bezoekers vonden de campagne via Google Search en klikten door

Er werd een Google Search-campagne gelanceerd om de online campagne te ondersteunen.

1,9 miljoen personen bereikt via Facebook en Instagram

Sociale media werden gebruikt om praktische informatie te geven aan toeristen, de inwoners van Brussel en fans van de Ronde.

Public relations, ten slotte, werden aangesproken via een persconferentie en persmededelingen, samen met flash news voor journalisten in de ochtend en in de aanloop van elke etappe van de Ronde.

Deze campagne evenaarde zonder twijfel de grandeur van de Ronde, een evenement dat zowel op tv als live als een van de populairste ter wereld geldt! De geslaagde samenwerking tussen VO Citizen en Voice bezorgt VO Group opnieuw een bijzonder trots momen

Meer blog artikels

  • Orange is the new trend

    ACTIONS
  • De successen van het Lab

    BUSINESS
  • Circular Event Toolkit, de nieuwe uitvinding van een opmerkelijk trio

    MEET OUR CSR TEAM