All blogposts

SIGN in de kijker by Véra

14 oktober 2019
SNSA01
SNSA02
SNSA03
SNSA04
SNSA05
SNSA06

Na verschillende jaren samenwerken met de stad Anglet, ten noorden van Biarritz, werd ons agentschap voor grafische communicatie SIGN uitverkoren om de identiteit van de Scène Nationale du Sud-Aquitaine volledig te herdenken. Ons team slaagde er bovendien in om onderweg enkele concurrenten van formaat te verslaan.

Scéne Nationale is een netwerk van 74 locaties in Frankrijk die eenzelfde visie delen: live spektakel in de straten brengen en daarbij op allerlei manieren een band met de bevolking creëren. De organisatie wordt gesubsidieerd door de Franse overheid. Ze produceert straatvoorstellingen, steunt opkomende artiesten en promoot straatactiviteiten voor kinderen. Scène Nationale du Sud-Aquitain maakt deel uit van dit netwerk en is onder andere actief in 4 steden: Bayonne, Anglet, Boucau en Saint-Jean-de-Luz.

Een zinvolle visie met een krachtige aansturing

SIGN is gespecialiseerd in de ontwikkeling van merknamen, culturele communicatie, luxueuze publicaties, tijdschriften en institutionele communicatie. Haar visie steunt op 3 fundamentele overtuigingen: geïntegreerde reflectie, soepelheid en uniciteit.

Organisch werk

SIGN maakte het verschil met een zeer gedetailleerd dossier, gebaseerd op slim onderbouwde pijlers van het merk, en een reeks workshops die vakkundig werden geleid door de directeur van het agentschap, Steffen Fredholm. Deze deskundige aanpak ontleende hij aan de methodologie van onze Lab VO-tool, die werd ontwikkeld om collectieve intelligentie te bevorderen en zingeving en betere ideeën te ontwikkelen.

Een referentieproject

Het collectieve teamproject bracht Steffen Fredholm, Olivier Rensonnet en Frédéric Chevalier samen in een fusie en een confrontatie tussen strategie en creatie. Het lijdt geen twijfel dat, dankzij relevantie en analytische finesse in de aanloop naar de creatie, deze dubbele competentie de doorslag gaf om de concurrerende studio’s achter zich te laten. De strategische reflectie werd gevolgd door een creatief waardevol verhaal waaruit de concepten en vormen zijn ontstaan voor de print én digitale communicatie.

Dubbele erkenning

Scène Nationale du Sud-Aquitain erkent in SIGN een agentschap dat vlotte oplossingen op strategisch en operationeel vlak kan aanbieden, die tot een stevige nieuwe identiteit en een relevante creatieve en strategische communicatie hebben geleid.

Ook capaciteiten van het agentschap als in real-time werken, gebundeld met responsiviteit en krachtige voorstellen en net dat ietsje verder gaan om aan de verwachtingen van de klant te voldoen, werden zeer gewaardeerd.

VO Group is trots kwalitatieve grafische communicatie te kunnen bieden dankzij het werk van SIGN. De opdracht voor Scène Nationale du Sud-Aquitain is een mooi voorbeeld en alleszins voor herhaling vatbaar!

Meer blog artikels

  • I want to ride my bicycle

    ACTIONS
  • De kunst van creatief samenwerken

    ACTIONS
  • Circular Event Toolkit, de nieuwe uitvinding van een opmerkelijk trio

    MEET OUR CSR TEAM