Om deze belangrijke datum te vieren, organiseerde VO op 15 december 2022 een evenement op een symbolische locatie, namelijk de bovenste verdieping van de Koninklijke Bibliotheek van België in het centrum van Brussel. Het was de gelegenheid bij uitstek om ons personeel te bedanken voor de mooie tijden die we de voorbije 30 jaar samen hebben beleefd en om hun engagement in de spotlights te zetten, maar ook om onze trouwste klanten en partners te bedanken.
Bij een verjaardag hoort uiteraard een cadeau, maar niet eender welk!
We wilden onze gasten een geschenk geven dat de creatieve toets van VO benadrukt.
Omdat we in het verleden weleens flesetiketten hebben ontworpen en omdat bier nu eenmaal een symbool is dat alle Belgen verenigt, kregen de gasten als aandenken aan onze 30e verjaardag een gepersonaliseerde fles aangeboden met etiketten die de identiteit van elk van onze 6 zusterbureaus belichamen.
De keuze viel daarbij op de microbrouwerij La Jungle voor haar heruitgevonden ambachtelijke bieren. Het concept van La Jungle, dat een blijvende indruk nalaat en de reputatie van het Belgische bier wil versterken, wist VO bovendien te overtuigen om een samenwerking aan te gaan en dus het succes van de brouwerij te ondersteunen. Er werd echter ook een alternatief voor bier aangeboden: een fles Gimber met eveneens een eigen zorgvuldig ontworpen etiket.
Bij het ontwerp van de etiketten werd rekening gehouden met de grafische identiteit van elk van de bureaus en hun kerntaken. Het resultaat daarvan was ronduit indrukwekkend!
VO Citizen, een bureau dat sociale inclusie en diversiteit nastreeft, bood een alcoholvrij drankje aan. De fles Gimber draagt met de boodschap ‘I love being different’ dan ook de waarden van het bureau uit en vormt een knipoog naar de biervariant.
VO Europe, het bureau dat gespecialiseerd is in Europese projecten, kreeg een ‘EU are a star’-fles. ‘EU’ (You) en ‘star’ verwijzen naar de Europese Unie en haar met sterren bedekte vlag.
VO Event, het bureau dat instaat voor de organisatie van evenementen, werd vertegenwoordigd door de slogan ‘Trust me, you can dance’, omdat de dansvloer het middelpunt is van elk geslaagd feest. En dat was op onze 30e verjaardag niet anders.
VOICE, het toonaangevende bureau voor digitale communicatie bij VO kreeg een fles waarop staat ‘I double tap this beer’. Het gebaar van twee keer tikken op onze schermen is goed voor een like.
SIGN, ons ontwerpbureau, ontketent elke dag opnieuw een enorme hoeveelheid creativiteit. Vandaar de slogan ‘Unleash your inner artist’. Studio Gondo, onze kunststudio, kreeg de slogan ‘You are my Mona Lisa’ om de link met de kunstwereld te leggen.
De slogan voor VO Group tot slot luidt ‘Enjoy today like there is no tomorrow’, een boodschap die het meest trouw is aan het imago van de groep. Het is een boodschap van engagement naar de toekomst toe die onze bereidheid toont om samen een stap verder te gaan.