Het gebruik van alcohol, drugs en geneesmiddelen heeft een negatieve invloed op het rijgedrag. Het zijn vooral mannen tussen 18 en 30 jaar die dit hoogrisicogedrag vertonen. Om jonge Brusselaars te sensibiliseren, koos VO voor een confronterende aanpak die de Netflix-generatie weet aan te spreken: de lancering van BARLOS, een fictieve politiereeks met een 100% Brusselse vibe die handig inspeelt op de filmmethodes van succesvolle series en een beroep doet op Brusselse influencers. BARLOS wil dan ook een krachtige, maar tegelijk luchtige boodschap overbrengen om mensen te herinneren aan de risico’s en de regels die moeten worden gerespecteerd.
Om de commotie omtrent de lancering van de reeks aan te wakkeren, zond VO een teaservideo uit op de sociale media, terwijl posters in de hele hoofdstad de komst aankondigden van een nieuwe serie, ontwikkeld door het mysterieuze productiehuis Flixar … Zoals bij elke goede serie werd het mysterie een week later eindelijk ontrafeld met de uitzending van de 3 afleveringen op de website barlos.be, YouTube en de sociale media en met een gedrukte versie.