VO

Barlos

Brussels Mobility

Project description

Het gebruik van alcohol, drugs en geneesmiddelen heeft een negatieve invloed op het rijgedrag. Het zijn vooral mannen tussen 18 en 30 jaar die dit hoogrisicogedrag vertonen. Om jonge Brusselaars te sensibiliseren, koos VO voor een confronterende aanpak die de Netflix-generatie weet aan te spreken: de lancering van BARLOS, een fictieve politiereeks met een 100% Brusselse vibe die handig inspeelt op de filmmethodes van succesvolle series en een beroep doet op Brusselse influencers. BARLOS wil dan ook een krachtige, maar tegelijk luchtige boodschap overbrengen om mensen te herinneren aan de risico’s en de regels die moeten worden gerespecteerd. 

Om de commotie omtrent de lancering van de reeks aan te wakkeren, zond VO een teaservideo uit op de sociale media, terwijl posters in de hele hoofdstad de komst aankondigden van een nieuwe serie, ontwikkeld door het mysterieuze productiehuis Flixar … Zoals bij elke goede serie werd het mysterie een week later eindelijk ontrafeld met de uitzending van de 3 afleveringen op de website barlos.be, YouTube en de sociale media en met een gedrukte versie.  

 

Result

De campagne overtrof de verwachtingen met een sterke zichtbaarheid en impact op het publiek en ook een hoge zichtbaarheid in de pers.

  • De campagne genereerde een Advertising Value Equivalency van € 352.860,05 aan persaandacht, en dat voor een investering van minder dan € 8.000.
  • 44 keer verschenen in de pers: 27 keer op het web, 6 keer op televisie, 5 keer op de radio, 4 keer in gedrukte media, 2 keer op Newswire.
  • 488.000 views op YouTube (vanaf 10/08/2020), met een kijktijd van meer dan 80%, voor filmpjes van 1’30” – een uitzonderlijk cijfer.
  • 278.553 views op Facebook en 259.917 op Instagram.
  • Website – 22.250 unieke bezoekers op barlos.be (vanaf 12/08/2020).

 

Project bekroond met Beste Videoreeks en Beste Marketingprogramma voor non-profit op BOCA 2021.

Agencies
Expertises
488000 Views op YouTube
2800000 Impressions
22250 Unieke bezoekers op the website