VO

Pride Campaign

Project description

Pride Campaign by VO Colours, een dienst van VO Citizen

Ons proactieve voorstel bood JCDecaux een unieke kans om een Pride-campagne te implementeren op hun straatmeubilair in Brussel.

We zagen het potentieel om hun middelen te gebruiken en een betekenisvolle impact te hebben tijdens de Pride Week (10-19 mei).

Samen met tien Key Opinion Leaders (KOL’s), Them Studio en het lokale queermedium KET Magazine bundelden we onze expertise en middelen om een doeltreffende campagne uit te werken. De tien KOL’s werden geselecteerd omwille van hun nabijheid en betrokkenheid bij de Belgische LGBTQIA+-gemeenschap.

Doelstellingen

De campagne was bedoeld om de LGBTQIA+-gemeenschap te vieren en te steunen en tegelijkertijd de inclusie en eenheid te bevorderen.

Om een positieve boodschap te brengen en tegelijkertijd het risico op homofobe reacties en haatboodschappen te beperken, was het van essentieel belang om:

  • de gemeenschap een platform te bieden waarop ze hun verhalen konden delen,
  • bij te dragen tot een gevoel van thuishoren en zelfredzaamheid,
  • de gemeenschap in een positief daglicht te stellen,
  • begrip en acceptatie te bevorderen,
  • gemeenschapstrots onder bewoners op te bouwen.

In die optiek maakten we tien korte, visueel aantrekkelijke, positieve en niet-provocerende video’s om ervoor te zorgen dat de campagne aansloeg bij het doelpubliek en dat weerstand tot een minimum beperkt bleef.

Result

De KOL’s hebben de campagne organisch gedeeld op hun respectieve sociale mediakanalen, samen goed voor meer dan 60.000 volgers.

De TikTok-video van een van de KOL’s behaalde 7.544 organische weergaven.

De post-campagne-evaluatie van JCDecaux liet uitstekende prestaties zien en overtrof de gemiddelde erkenning met 8%.

De DOOH-campagne sloeg uitzonderlijk goed aan bij mannen en het jongere publiek, met een herkenningspercentage van 59%.

46% van de Pride-deelnemers en niet-deelnemers erkende de campagne.

70% vond de boodschap en het ontwerp positief.

78% van de Pride-deelnemers voelde zich positief over het onderwerp.

39% van de niet-deelnemers gaf toe dat de campagne hun mening over de LGBTQIA+-zaak positief beïnvloedde.

Agencies
VO citizen
Expertises
60.000 Followers reach
70% Positive sentiment
59% Recognition rate

More cases

VO eu, SIGN, VO Event, Voice
VO eu, VO Event, SIGN, VO citizen, Voice
VO eu, VO Event, SIGN
communication
group
VO

today
– for tomorrow

VO Lab

the playground
– to unlock cocreation

VO Event

the spark
– for memorable experiences

Voice

the crafters
– of digital stories

VO eu

the art
– of European dialogue

SIGN

the boost
– for your visual impact

VO citizen

the communicators
– who drive change

Studio gond-o

the discovery
– of art on paper

Vo mice

the facilitator
– of business gatherings

VO

today
– for tomorrow

VO Lab

the playground
– to unlock cocreation

VO Event

the spark
– for memorable experiences

Voice

the crafters
– of digital stories

VO eu

the art
– of European dialogue

SIGN

the boost
– for your visual impact

VO citizen

the communicators
– who drive change

Studio gond-o

the discovery
– of art on paper

communication
group
VO

today
– for tomorrow

VO Lab

the playground
– to unlock cocreation

VO Event

the spark
– for memorable experiences

Voice

the crafters
– of digital stories

VO eu

the art
– of European dialogue

SIGN

the boost
– for your visual impact

VO citizen

the communicators
– who drive change

Studio gond-o

the discovery
– of art on paper

Vo mice

the facilitator
– of business gatherings