Pride Campaign by VO Colours, een dienst van VO Citizen
Ons proactieve voorstel bood JCDecaux een unieke kans om een Pride-campagne te implementeren op hun straatmeubilair in Brussel.
We zagen het potentieel om hun middelen te gebruiken en een betekenisvolle impact te hebben tijdens de Pride Week (10-19 mei).
Samen met tien Key Opinion Leaders (KOL’s), Them Studio en het lokale queermedium KET Magazine bundelden we onze expertise en middelen om een doeltreffende campagne uit te werken. De tien KOL’s werden geselecteerd omwille van hun nabijheid en betrokkenheid bij de Belgische LGBTQIA+-gemeenschap.
Doelstellingen
De campagne was bedoeld om de LGBTQIA+-gemeenschap te vieren en te steunen en tegelijkertijd de inclusie en eenheid te bevorderen.
Om een positieve boodschap te brengen en tegelijkertijd het risico op homofobe reacties en haatboodschappen te beperken, was het van essentieel belang om:
- de gemeenschap een platform te bieden waarop ze hun verhalen konden delen,
- bij te dragen tot een gevoel van thuishoren en zelfredzaamheid,
- de gemeenschap in een positief daglicht te stellen,
- begrip en acceptatie te bevorderen,
- gemeenschapstrots onder bewoners op te bouwen.
In die optiek maakten we tien korte, visueel aantrekkelijke, positieve en niet-provocerende video’s om ervoor te zorgen dat de campagne aansloeg bij het doelpubliek en dat weerstand tot een minimum beperkt bleef.