VO

Laat de duisternis ons niet verrassen

Brussels Mobility

Project description

In Brussel ligt het aantal ongevallen waarbij voetgangers betrokken zijn, van oktober tot maart bijna dubbel zo hoog als tijdens de rest van het jaar. Hoe dat komt? Door de duisternis en de moeilijkere weersomstandigheden.   

VO heeft voor Brussel een campagne gelanceerd om alle weggebruikers (automobilisten, voetgangers, fietsers, steps, …) bewust te maken van het feit dat ze voorzichtiger moeten zijn en zich zichtbaar moeten maken op de weg. Het doel? Automobilisten, maar ook voetgangers en fietsers informeren over en bewustmaken van de te respecteren basisregels. 

 

Ne laissons pas l'obscurité nous surprendre

Result

Une campagne transmedia esthétique et visuelle, en lien avec l’actualité et présente dans toute la ville ainsi que sur les réseaux sociaux, accompagné de 11 jours d’activations sur le terrain.

Cette campagne, directement inspirée de l’univers graphique de Frank Miller (Sin City), présente des usagers qui disparaissent dans l’obscurité. Une façon d’aborder visuellement les dangers et d’appeler à la vigilance.

Chaque audience (cycliste, voiture et piétons) était visée avec des contenus adaptés afin de maximiser l’engagement et le changement de comportement.

Agencies
Expertises
11 Activeringsdagen
157,491 Engagementen