VO

New European Bauhaus Festival

European Commission

Project description

Het New European Bauhaus-initiatief trekt de Europese Green Deal door naar ons dagelijkse leven en onze leefruimtes. Het roept alle Europeanen op om samen een duurzame en inclusieve toekomst te bedenken en uit te bouwen die onze ogen, geest en ziel weet te bekoren. 

Hoewel de politieke wereld dit initiatief al kende, stond het nog te ver van het publiek af. Om hier verandering in te brengen, werkte VO een eventconcept uit dat deze waarden zou promoten en uitdragen binnen het maatschappelijke middenveld. Het doel? Een beweging op gang brengen die zou starten in Brussel en zich vervolgens zou verspreiden naar andere Europese hoofdsteden. 

Het NEB Festival brengt burgers uit alle lagen van de bevolking samen om te debatteren en ons toekomstige landschap vorm te geven. Het is tevens de gelegenheid bij uitstek om de waarden van schoonheid, duurzaamheid en samenhorigheid van New European Bauhaus te ontdekken, alsook hun kracht om maatschappelijke uitdagingen aan te gaan.  

Result

De eerste editie van het Festival bestond uit tentoonstellingen, artistieke opvoeringen, conferenties, seminaries en andere bijeenkomsten, waarbij een ‘live’ evenement op locatie werd gecombineerd met een ‘virtuele’ online component. 

Meer dan 200.000 mensen vonden hun weg naar het Gare Maritime voor het forum en naar de Kunstberg voor Fest & Fair. Ze kregen er de kans om de toekomst te ontdekken die we hen voorstelden, namelijk een toekomst die mooi, inclusief en duurzaam is. 

Om deze fantastische eerste editie en dit 360°-event te realiseren, werkten er bij VO meer dan 60 mensen aan het project. Concept, identiteit, online en OOH-campagne, content, programmering, grafische vormgeving, broadcasting, scenografie, live en virtueel evenement, … Een geslaagde combinatie van alle expertise die we bij VO in huis hebben. 

Agencies
VO eu, VO Event, SIGN
Expertises
200.000 Participants
100 Exposants
54 Speakers