VO

Vaccinatiecampagne

AVIQ

Project description

2020 was een moeilijk jaar voor de evenementensector, maar VO was ervan overtuigd dat onze teams over de nodige expertise beschikten en bereid waren om een rol te spelen in het beheer van de gezondheidscrisis. De overheid had partners nodig die heel snel konden reageren en helpen bij het opzetten en het beheer van de vaccinatiecentra. Samen met onze belangrijkste partner Concept Expo zijn we erin geslaagd om een consortium op te richten met 6 van de grootste standbedrijven in Wallonië en hebben we Stand Up For Wallonia in het leven geroepen, een groep bedrijven die in de loop van 2021 meer dan 40 vaccinatiecentra zouden opbouwen.  

Tegelijkertijd hebben we de visuele identiteit van de vaccinatiecampagne uitgewerkt, die in alle centra werd gebruikt voor hun bewegwijzering, maar die ook op de sociale media werd doorgetrokken gedurende de hele campagne in Brussel en Wallonië. 

Result

In de praktijk werden 53 vaccinatielijnen opgezet in 10 dagen tijd. Deze topprestatie werd mogelijk gemaakt dankzij het werk van honderden professionals die de centra in een uitzonderlijk korte tijd hebben opgebouwd.

Deze 20 centra konden 80.000 vaccindosissen per week toedienen. Naast het medisch personeel maakten meer dan 500 mensen onder de coördinatie van onze teams deze centra operationeel.

Die 20 centra werden er al snel 40 en door de verlenging van het contract gaat het avontuur in 2022 gewoon verder.

Agencies
Expertises
53 Vaccinatielijnen
500 aangeworven mensen