In 2021 werden op Europees niveau maatregelen goedgekeurd om de koolstofuitstoot tegen 2030 met 55% te verminderen, een cruciale stap om van de EU het eerste klimaatneutrale continent ter wereld te maken. De EU wil het voortouw nemen in de onderhandelingen over de klimaatactie op internationaal niveau, en de COP26-conferentie in Glasgow was daar de ideale gelegenheid voor.
De nevenevenementen van de EU op COP26 vormden de gedroomde kans om verschillende betrokken partijen en belangengroepen samen te brengen en een brug te slaan tussen hen en de EU-instellingen. De EU-stakeholders kregen daarbij – ondanks de COVID-19-beperkingen – maximale toegangs- en deelnamemogelijkheden.
Om de Europese Commissie te helpen bij deze opdracht van formaat, creëerden we een visuele identiteit en trokken we die door naar alle communicatieplatformen en -materialen, waaronder een stand van twee verdiepingen hoog voor het EU-paviljoen. We begeleidden onze klant tijdens de promofase door video’s te maken, campagnes op te zetten, de PR te verzorgen, aan media-inkoop te doen, …
We beheerden zowel de conferentieruimte in Glasgow als de opnamestudio in Brussel, die samen 1.200 sprekers verwelkomden. Daarnaast creëerden en beheerden we het digitale platform met verschillende functies om deelnemers de mogelijkheid te bieden om het programma te verkennen, te netwerken, een digitale projectshowcase te ontdekken, sessies te bekijken, een agenda uit te werken en vragen te stellen.